Friday, January 7, 2011

' Fikir sebelum berkata-kata '
Memang betul apa ayat di atas nih
Sebelum kita ingin berkata sesuatu, haruslah berfikir dahulu
Kadang-kadang keleanjuran dari setiap kata itu akan menyakiti hati orang
dan
boleh mengundang sesuatu yang tidak dijangka

Benda yang di luahkan kadang² bukan dari hati kite sendiri
Kadang² ia boleh jadi secara spontan
'Berpisah,putus,break'
Antara perkataan yang aku takut nak luahkan dalam bercinta
Sebab mane mungkin kita nak sebut 3 perkataan tadi
Jika kita masih sayang dengan pasangan kita
Mungkin kerana 'jiwa kacau' perkataan tersebut akan keluar dar mulut kita
Ada baik buruknya jika perkataan itu di luahkan
Mulut mungkin mudah menyebut perkataan itu
Tapi
Hati tak semestinya mudah menerima perkataan tersebut
Hari nih aku telah terlajak mengeluarkan statement yang berkaitan 3 perkataan itu kat seseorang
Bukan niat aku sebenarnya
Tapi muungkin sebab fikiran serabut, MAAFKAN B !

Tapi sebab hati masih SAYANG, RISAU, SUKA, CINTA akan seseorang
Aku tarik balik hal berkaitan 'putus' tadi walaupun DIA merelakan
Aku taknak sia sia kan masa 3 tahun kami bersama berlalu camtu sahaja
Mungkin masih boleh di perbetulkan
Walaupun
Dah banyak kali mende nih terjadi
Selagi boleh di betulkan
INSYAALLAH
Ade jalan penyelesaiannye
Mungkin still ade harapan sedikit untuk di perbetulkan
dan
Siape tahu akan pulih seperti biase
Mungkin kesabaran itu penting
Orang kate sekuat mane cinta tuh
Terletak pada mereka yang bercinta tuh sendiri
dan
Mungkin ditambah dgn elemen² LUCK dlm cinta kot.

INSYAALLAH
Sayang, sama² laa kite perbetulkan ape yang patut kite buat. LOVE







*Power tak tatabahasa dan ayat baku aku..HUHU

No comments:

Post a Comment